سخنان سر لشکر صفوی پیرامون امنیت پایدار :: آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی
وب دایرکتوری

آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی

آمادگی دفاعی

ملّت ایران باید خود را قوی کند؛ این حرف من است... اگر یک ملّتی به خود نیاید، خود را قوی نکند، دیگران به او زور میگویند. بعضی ملّتها هستند که امیدی وجود ندارد که بخواهند در خود آن نیرویی را که بتوانند مقابله کنند با زورگویان و گردن‌کلفت‌های عالم، ایجاد کنند؛ امّا ملّت ما این‌جور نیست؛ ملّت ما به ‌سمت اقتدار ملّی هم راه افتاده است و راه زیادی پیموده است.(مقام معظم رهبری )

با نظرات خود به بهبود وبلاگ کمک نمایید.


ایمیل:m77baghani@chmail.ir

سخنان سر لشکر صفوی پیرامون امنیت پایدار

سه شنبه, ۷ آبان ۱۳۹۲، ۰۵:۴۹ ب.ظ
.

سرلشکر صفوی ضمن تاکید بر ضرورت و لزوم باز تعریف امنیت در سطوح مختلف قرن حاضر اظهار داشت: اندیشمندان حوزه مطالعات استراتژیک بر این باورند که در قرن حاضر رهبران سیاسی کشورها، فرماندهان نظامی و نهادهای مرتبط با امنیت ایجاب می‌کند که تفکر خود را راجع به سطوح مختلف امنیت و موضوعات امنیتی تغییر دهند.

وی افزود: گسترده شدن مفاهیم امنیت، تحولات سریع در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، پیشرفت‌های تکنولوژیکی و سیستم‌های ارتباط جمعی در سطوح مختلف امنیت تاثیر‌گذار می‌باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با ارائه تعریفی از امنیت پایدار گفت:امنیت پایدار عبارت است از دستیابی به شرایط مطلوبی که یک دولت - ملت و حکومت فارغ از تهدیدات داخلی و خارجی و نفوذ بیگانگان درعرصه‌های مختلف بتواند به اهداف راهبردی ملی خود دست یابد.

وی با بیان اینکه حکومتها بدون امنیت پایدار نمی‌توانند راهبرد ملی خود را به نتیجه برسانند تصریح کرد: رسیدن به امنیت پایدار اساسی‌ترین نیاز و اولویت دولت - ملت‌ها و حکومتها برای حفظ بقای ملی و منافع، ارزشها و استقلال و در مجموع دستیابی به اهداف راهبرد ملی است.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اکنون در دهه چهارم انقلاب و دهه پیشرفت وعدالت قرار داریم تاکید کرد؛ این پیشرفت بدون امنیت پایدار ناشدنی است.

وی در ادامه به بیان ملاحظاتی پیرامون تدوین امنیت پایدار در سطح ملی پرداخت و اظهار داشت:از مهمترین این ملاحظات سیاست خارجی است که ما بایستی بدانیم در محیط امنیت جهانی و مناطق پیرامونی ایران چه مسائلی در حال وقوع است.

سرلشکر صفوی افزود: شناخت علایق ژئواستراتژیک، ژئوپلتیک، ژئو‌اکونومیک و حضور قدرت‌های سلطه‌گر در حوزه‌های ژئو‌پلتیک مجاور ایران را از ملاحظات مهم سیاست خارجی عنوان کرد.
وی افزود: ما باید حضور بیگانگان و نیز تاثیر گذاری حضور آنها را در امنیت ملی ایران مورد رصد کامل قرار دهیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا شناخت تحولات پیرامونی ایران و گذار ژئو‌پلتیک برخی حوزه‌های پیرامونی و هم چنین تقویت و توسعه روابط سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای پیرامون با اولیت قرار دادن کشورهای همسایه را از دیگر ملاحظات در حوزه سیاست خارجی عنوان و تصریح کرد: ما باید علی رغم حضور بیگانگان روابط خود را با کشورهای پیرامون توسعه بدهیم که این توسعه برای دستیابی به امنیت پایدار جز ضرورتها است.


وی در ادامه به ملاحظاتی در حوزه سیاست داخلی اشاره و تاکید کرد: تدوین راهبرد امنیت پایدار تا سال 1404 طی سه برنامه 5 ساله پنجم، ششم و هفتم نیاز و ضرورت کشور ما است و با تدوین این راهبرد، امنیت پایدار وظیفه‌ای حکومتی محسوب شده و با تغییر دولت‌ها دچار تغییر نمی‌شود.

سرلشکر صفوی با تاکید بر ضرورت تنظیم سند راهبرد امنیت پایدار اظهار داشت: در تنظیم این سند تقویت شاخص‌های توسعه انسانی، فرهنگی، اقتصادی و در نهایت رضایتمندی مردم اساس کار است.

وی افزود: امنیت مردمی از مباحث مورد تاکید در امنیت پایدار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا هم‌چنین با اشاره به تقویت مناسبات و نفوذ فرهنگی در حوزه‌های پیرامونی اظهار داشت: انقلاب اسلامی امروز زمینه‌ساز بیداری اسلامی است که این نکته باید مورد توجه قرار گیرد همچنین تقویت مناسبات فرا ملی با بهره‌گیری از موقعیت‌های جغرافیای ایران نیز از ملاحظات حوزه سیاست داخلی است.

وی اعتلای ارزشهای فرهنگی و تقویت همگرایی و انسجام ملی به خصوص در مناطق مرزی با مناطق مرکزی ایران را جز ضرورتها دانست و اذعان داشت: توسعه دانشگاه‌ها به خصوص در مناطق مرزی با بهره‌گیری از دانشجویان بومی و رشته‌های مرتبط نیز جز ضرورت‌های تنظیم سند راهبرد امنیت پایدار است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، توسعه شبکه‌های حمل و نقلی کاهش بین شاخص‌های توسعه منطقه‌ای با سطوح ملی هم‌چنین توسعه سرمایه‌گذاری در خصوص آب، انرژی و ارتباطات و ارتباط آن با امنیت پایدار را جز راهبردهای امنیت پایدار عنوان کرد.

وی ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی در جامعه زنان را از دیگر راهبردهای امنیت پایدار توصیف و تصریح کرد: بحمدلله امروز جامعه زنان در جمهوری اسلامی ایران از سطح بالای فرهنگی و حضور در عرصه‌های مدیریتی برخوردارند که این شاخص‌ها باید تقویت شود.

سرلشکر صفوی تشویق دولت و امتیاز دادن به سرمایه گزاران داخلی و خارجی به خصوص در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل و معادن ایران را از دیگر راهبردهای امنیت پایدار عنوان و اعلام کرد:هم‌اکنون پروژه احداث خط لوله‌ای از نکا تا جاسک در حال تصویب است که از این طریق روزانه یک میلیون بشکه نفت از حوزه دریای خزر به جاسک برود، ایجاد این خط لوله تاثیر مهمی را در ایجاد امنیت پایدار و ملی دارد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در پایان تقویت سازمانها و نهادهایی که به طور خاص مسئولیت ایجاد امنیت پایدار در کشور را دارند از نکات مورد توجه توسط دولتمردان و در برنامه ایران 1404 دانست و تاکید کرد: با توجه به سرمایه گزاری کلانی که برخی کشورهای پیرامونی در حوزه‌های نظامی انجام داده‌اند، توجه به سازمان‌هایی که مسئولیت ایجاد امنیت پایدار را بر عهده دارند نباید مورد غفلت واقع شود که غفلت در این حوزه موجب تبدیل شدن امنیت پایدار به امنیت ناپایدار خواهد شد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۰۷
طراحان برتر وب tbweb.ir

سرلشکر صفوی

امنیت پایدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی